Friday, March 18, 2011

福島/Fukushima

『私は現在福島にいます。
私は福島県生まれの福島県育ちの16歳です。

今回の地震を受け、私の家族は無事だったものの今、食料が無い状態です。どこのお店にいってもあるのは缶コーヒーやガムばっかりで…。

最悪原発の関係で家からなるべくでるなと…そんなこといわれても出るしかないじゃないですか.だって外に出て給水所に行って水を貰い開いてるお店を探し食料を探さなくては私達生きてはいけないのです。

もう私は何度も外に出てるので被曝してる可能性もあります。もう被曝とかそんなこと言われてもどうでもいいです。

ただ物質を運びにきた人達が原発が恐くて引き返すっていうのはどうなのでしょうか…

私達は貴方達のように逃げられませんガソリンが無いから逃げようにも逃げられず自宅から離れられないのです。

原発が怖いのは私達もなんです。逃げたいのは私達もなんです。死にたくないのは私達もなんです。福島県を見捨てないでください。私達は貴方達と同じく生きています。

だからお願いです…どうか…助けてください…。 』
2011-03-18 16:19:39 美雨 via 大島ゆう子オフィシャルブログコメント欄5090

"I am 16 years old and currently living in Fukushima.
My family was safe from the earthquake but we have very little food. All the shops only have can coffee or chewing gums.

We were told not to go out but we need to get out of the house to to survive… to get water from water distribution center and look for foods at any open stores.

We have been outside even after the radiation warning has been announced so we might already ben exposed to the radiation.

Is it right for people who are delivering relief supply to turn around before they reach the city because they are afraid of the radiation? We can not escape like them because we have no gas to drive our cars. We can not leave our house.

We are the ones who are afraid of nuclear power plant explosion. We are the ones who want to escape. We also don't want to die. Please do not abandon Fukushima prefecture. We are still alive just like you.

So please. Please help us."
3/18/11 Misame via Yuko Oshima official blog (comment 5090)

No comments:

Post a Comment